• 25 januari 2016 om 14:51

    Social media cijfers 2015

    Ruud Dankers | 14 December 2015 | Cijfers & Trends  | 

    Ook in 2015 vonden er verschuivingen plaats in de sociale media profielen van Nederlanders. Facebook is, net als voorgaande jaren, de grote winnaar. De sociale netwerken LinkedIn en YouTube volgen op een respectievelijke derde en vierde plaats. De grootste stijger in de top 10 ten opzichte van 2014 is Pinterest. Het aantal profielen in Nederland steeg in 2015 met 5% naar 18% van alle Nederlanders. WhatsApp is dit jaar ook meegenomen in de top 10 omdat uit eerder onderzoek bleek dat de rol van de chatdienst steeds meer een sociale media rol opeist. De verwachting is dat in 2016 deze rol alleen maar groter wordt:
     

    Top 10 social media in Nederland:

    2015
    2014
    1. Facebook
    76%
    74%
    2. WhatsApp
    68%
    59%
    3. LinkedIn
    45%
    45%
    4. YouTube
    31%
    29%
    5. Twitter
    28%
    27%
    6. Google+
    22%
    23%
    7. Pinterest
    18%
    13%
    8. Instagram
    15%
    11%
    9. Picasa
    8%
    9%
    10. Snapchat
    5%
    2%

     

  • 16 februari 2016 om 10:03

    Een collega vroeg me om of ik haar kon adviseren over het inzetten van Twitter voor haar project. Waarvoor wil je het inzetten heb ik haar gevraagd wie wil je bereiken? Wat wil je gaan doen? Nu ben ik zelf niet zo van Twitter dus ik kon geen ervaringen delen.

    Jullie wel? Welke vragen kan ik haar nog meer stellen? Welke tips hebben jullie voor haar?

  • 16 februari 2016 om 11:21

    Ik zou je collega ook vragen of zijzelf ervaring heeft met Twitter. Ik denk ook dat het bij het gebruik van Twitter belangrijk is dat je heel regelmatig iets kunt twitteren over het project zelf of iets actueels wat ermee verband houdt. Dus dat zou je ook met haar kunnen bespreken, of ze die mogelijkheden ziet?